Dag 8 – Yosemite

Vandaag hebben we weer een record behaald met uitslapen. We werden maar liefst om 7.15 pas wakker. Laten we maar stellen dat je dan wat aan je dag hebt.

Na een ontbijtje bij het hotel zijn we weer vertrokken richting Yosemite. Vandaag stonden er 2 hikes op het programma. Als eerst gingen we voor de Grizzly Giant trail.

Om bij deze trail te komen, moesten we met een shuttle bus naar boven. Je kon er ook voor kiezen om naar de start te wandelen, maar toen we zagen hoe steil het pad omhoog ging, zijn we lekker in de bus gestapt.

Eenmaal boven begon onze wandeling. Het eerste gedeelte van de wandeling hebben we vooral verdorde bomen gezien omdat hier een tijdje terug een bosbrand was geweest. Maar al snel kwamen we joekels van bomen tegen. Om een kleine impressie te geven hoe groot ze zijn, zijn we er even naast gaan staan.

Na deze wandeling zijn we gelijk door gegaan naar de volgende. Dit was de Swinging Bridge. De naam zegt het al, dit betreft een wandeling naar een hangburg. Na een korte wandeling kwamen we uit bij een beekje met daarboven de hangbrug. Na snel wat foto’s te hebben geschoten, konden we het niet laten om even te pootjebaden. Het water was super helder, maar IJS koud. Mario heeft de drone de lucht weer ingegooid, dit keer zonder een boom te raken. Vond de drone erg fijn.

Nadat we ijs teentjes hadden gekregen, zijn we weer aan de wandeling terug begonnen. Hierna zijn we weer terug gegaan richting Oakhurst, waar het hotel is. Eindelijk hebben we een plek gevonden waar ze groen verkochten, dus hebben we beide een maaltijdsalade gegeten. Nooit gedacht, dat we dit zo konden waarderen.

Eenmaal terug in het hotel hebben we het geboekte hotel in de Death Valley geannuleerd, aangezien deze niet te bereiken is. Omdat we het niet zien zitten om een reisdag van 8 uur naar Las Vegas te hebben, hebben we een ander hotel geboekt in Barstow. Geen grote stad, maar wel een fijne ligging om de dagen in de auto een beetje leuk te houden. Een klein detail, het is daar 38 graden, maar gelukkig hebben we airco en een zwembad.

8 thoughts on “Dag 8 – Yosemite

1. Mooie plaatjes weer in een schitterende omgeving. Vanaf nu wordt het heet bij jullie. Veel water zonnehoed en vooral smeren. Barstow wat leuk ! Was ook een stop van ons. Weet je dat treintje Silver City nog. Zo leuuuuk. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚is ook ergens op de route maar ik zou hard doorrijden๐Ÿ˜Ž

2. Echt hele grote bomen erg mooi daar weer. Prachtige omgeving.
    En de vitaminen weer een beetje op peil gebracht๐Ÿ™ƒ

3. Vroeg op , salades eten , wandelingen maken
    โ€ฆ jullie zijn goed ๐Ÿ‘๐Ÿฝ bezig
    Ziet er geweldig uit ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‘Œ๐Ÿฝ

4. Wat een prachtige fotoโ€™s van een prachtig natuurpark. Wat zullen jullie je klein voelen bij die grote bomen . Wat fijn te lezen dat hotel goed is en jullie lekker kunnen relaxen in het zwembad. Op naar morgen ๐Ÿ˜˜